Bedrijven in slechte tijden

We zijn ons weer een beetje aan het opkrabbelen van de tegenslag die de economie een aantal jaar heeft gekregen, de economische crisis. Tijdens deze crisis hebben zowel mensen en bedrijven het zwaar te verduren gehad. Dit kwam omdat door de economische crisis de vraag naar goederen en diensten enorm afnam wat als resultaat had dat bedrijven minder omzet hadden. Dit had als gevolg dat veel bedrijven zichzelf moesten gaan inkorten om met de mindere omzet te kunnen voldoen. Alleen de sterkste bedrijven hielden het meestal vol omdat ze een zekere buffer hadden opgebouwd of gewoon de kracht hadden om andere bedrijven weg te concurreren. Veel bedrijven gingen hierom failliet.

Tijdens de crisis ging het vertrouwen in de economie bij de consumenten flink omlaag, waardoor veel mensen op hun geld gingen zitten. Zoals hierboven al genoemd ging de vraag hierdoor enorm omlaag. Doordat bedrijven minder omzet hadden konden ze ook minder geld uitgeven. Dit ging vaak ten koste van de vitaliteit van de bedrijven en leidde vaak tot een reorgansisatie (lees hier meer)of een faillissement. Door de reorganisaties en door de mindere bestedingen voor bedrijven ging dit vaak ten kosten van afdelingen binnen het bedrijf en gingen bedrijven zich weer bezighouden met de core business. Door dit gingen er veel banen verloren en kwamen veel mensen zonder werk te staan, hierdoor hadden zij ook minder te besteden. Hierdoor nam de vraag alleen maar weer af totdat we ons in een recessie bevonden. Het versterkte elkaar alleen maar in een negatieve zin.

Belangrijk voor bedrijven is dat ze een duidelijk en waterdicht plan ontwikkelen waardoor ze de economische crisis door kunnen komen. Dit moet je eigenlijk als bedrijf zijnde altijd al klaar hebben liggen voor het geval er een crisis uitbreekt. Helaas worden slechte tijden in het verleden uit het oog verloren in de goede tijden van het heden, waardoor elke crisis weer als een klap aankomt. Lees je verder in op carrierepoort.nl.

Voor meer info : https://carrierepoort.nl